رواديد سوئيس

وبسايت جامع سفر به اروپا

رواديد سوئيس

۴ بازديد

رواديد سوئيس

امروزه افراد زيادي به كشورهاي اروپايي سفر مي كنند و كشور سوئيس يكي از مقاصد گردشگري مي باشد. مسافرين و گردشگران براي سفر به اين كشور بايد رواديد سوئيس را دريافت كنند تا بتوانند به اين كشور سفر كنند. ويزاي سوئيس شامل چند مرحله مي شود كه مسافرين بايد تمامي اين مراحل را به ترتيب و بدون هيچ كم و كاستي انجام دهند. اولين مرحله، تكميل فرم ويزاي سوئيس از طريق آژانس هاي مسافرتي و بعد رزرو وقت سفارت سوئيس مي باشد.

[caption id="attachment_3823" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئيس رواديد سوئيس[/caption]

كشور سوئيس

سوئيس يكي از كشورهاي اروپايي است و پايتخت آن شهر برن مي باشد. اين كشور در همسايگي كشورهاي ايتاليا، فرانسه، آلمان، اتريش و ليختن اشتاين قرار دارد. زبان رسمي اين كشور آلماني است اما مردم سوئيس به زبان هاي انگليسي، ايتاليايي و روماني نيز صحبت مي كنند. كشور سوئيس جمعيتي بيش از 7.5 ميليون نفر دارد. اين كشور به عنوان يكي از ثروتمندترين كشورهاي جهان شناخته مي شود و درآمد هر نفر در اين كشور بسيار زياد است. كيفيت زندگي در شهرهاي سوئيس بسيار بالا است و توسعه زيرساخت هاي اين كشور تاثير زيادي در پيشرفت اقتصاد آن داشته است. از اين رو مردم در اين كشور بهترين شرايط زندگي را دارند. جهت رزرو تور سوئيس و تور اروپا با آژانس هاي مسافرتي معتبر در تماس باشيد.

آب و هواي كشور سوئيس سرد و اغلب باراني است. به همين دليل بيشتر مسافرين فصل تابستان را براي سفر خود برمي گزينند. در اين فصل تعداد مسافرين درخواست رواديد سوئيس زياد است و بهتر است از چند ماه قبل براي سفر خود برنامه ريزي كنند.

[caption id="attachment_3824" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئيس رواديد سوئيس[/caption]

انواع رواديد سوئيس

رواديد سوئيس چهار نوع مي باشد كه شامل:

  • ويزاي نوع A: اين نوع ويزا براي ورودي فرودگاه داده مي شود. فرد با گرفتن اين نوع ويزا اجازه خارج شدن از فرودگاه را ندارد و مي تواند فقط پرواز خود را تعويض كند و به ساير كشورهاي عضو شينگن برود.

  • ويزاي نوع B: در اين نوع ويزا مسافر از فرودگاه مي تواند خارج شود و از طريق زميني به ساير كشورهاي عضو پيمان شينگن برود.

  • ويزاي نوع C: اين نوع ويزا كوتاه مدت است و يك اعتبار 90 روزه دارد. مسافران مي توانند از اين ويزا براي بازديد از اقوام، ماموريت هاي كاري و يا سفري استفاده كنند. ويزاي نوع C متداول ترين نوع ويزا در كشور ايران مي باشد و گردشگران ايراني از آن زياد استفاده مي كنند.

  • ويزاي نوع D: در صورتي كه فردي بخواهد بيش از 90 روز در اين كشور بماند از اين نوع ويزا استفاده مي كند. اين ويزا از سوي اداره مركزي كانتون داده مي شود. اين ويزا بيشتر مورد استفاده تجار و بازرگانان مي باشد.

رواديد سوئيس

افرادي كه مي خواهند به منظور تفريح، تحصيل، كار و يا تجارت به كشور سوئيس سفر كنند، بايد رواديد سوئيس را دريافت كنند. كشور سوئيس يكي از اعضاي پيمان شينگن مي باشد و براي ورود به آن بايد رواديد سوئيس را دريافت كرد و اجازه سفر داشت. اخذ ويزاي سوئيس براي هر كدام از دلايل تجاري، كاري، تحصيلي و .. كمي با هم فرق مي كنند. ما نيز در اينجا سعي مي كنيم نحوه اخذ رواديد سوئيس را بيان كنيم تا در صورت نياز بتوانيد بدون هيچ مشكلي به اين كشور سفر كنيد.

[caption id="attachment_3825" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئيس رواديد سوئيس[/caption]

شرايط اخذ رواديد سوئيس

مسافرين براي اينكه بتوانند به كشور سوئيس سفر كنند، بايد شرايط اخذ رواديد سوئيس و روند انجام آنها را به طور كامل انجام دهند. نكته اصلي در گرفتن ويزاي سوئيس اين است كه فرد متقاضي ساكن ايران باشد و يك برگه ضمانت مبني بر اينكه فرد بعد از سفر به كشور خود برمي گردد ارائه دهد. فرد متقاضي رواديد سوئيس بايد بتواند به طور ساده هدف از سفر خود و مدت زمان اقامت خود را بيان كند. البته فرد متقاضي بايد مكان اقامت خود را سوئيس مشخص كند و در تاريخ تعيين شده به سفارت سوئيس در تهران مراجعه كند. يكي از مهم ترين مراحل انجام رواديد سوئيس اين است كه فرد متقاضي بايد شخصا براي انجام مرحله انگشت نگاري در سفارت سوئيس حضور يابد.

[caption id="attachment_3826" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئيس رواديد سوئيس[/caption]

اخذ فرم درخواست رواديد سوئيس

فرد متقاضي رواديد سوئيس بايد يك فرم درخواست داشته باشد. اين فرم را مي توان از طريق آژانس هاي مسافرتي معتبر تكميل كرد. بعد از دريافت فرم، فرد متقاضي بايد تمامي اطلاعات خواسته در فرم را تكميل كند و يك كپي از آن را داشته باشد. اين اطلاعات بايد درست باشد و هيچ گونه مغايرتي با اطلاعات اصلي فرد نداشته باشد. تمامي افرادي كه متقاضي دريافت رواديد سوئيس هستند، حتي كودكان بايد يك فرم دريافت كنند و اين فرم را در روز تعيين شده به همراه ساير مدارك خود به فرد مصاحبه كننده ارائه دهند. مسافرين بعد از اينكه فرم مربوطه را دريافت مي كنند چيزي حدود دو هفته طول مي كشد كه سفارت نوبت به آنها براي انجام مصاحبه بدهد. البته نوبت را مي توان به صورت حضوري از سفارت نيز دريافت كرد.

زمان اقدام براي رواديد سوئيس

كشور سوئيس از جمله كشورهايي است كه افراد زيادي مي خواهند به آن سفر كنند و از جاذبه هاي آن بازديد كنند. به همين منظور سفارت سوئيس بسيار شلوغ است و همواره مدت زمان زيادي تعيين وقت سوئيس طول مي كشد. افرادي كه متقاضي رواديد سوئيس هستند، بهتر است 2 يا 3 ماه قبل از برنامه سفر خود اقدام به اخذ رواديد سوئيس كنند تا در زمان خواسته شده به آنها ويزا داده شود.

[caption id="attachment_3827" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئيس رواديد سوئيس[/caption]

تعيين وقت سفارت سوئيس

بعد از اينكه فرد متقاضي فرم مربوطه را دريافت كرد بايد وقت سفارت سوئيس را براي انجام مصاحبه رزرو نمايد. انجام تمامي اين مراحل براي اخذ رواديد سوئيس لازم است و در صورت انجام ندادن به شما ويزا داده نمي شود.

مدارك مورد نياز رواديد سوئيس

يكي ديگر از مراحل مهم انجام رواديد سوئيس اين است كه فرد متقاضي بايد مدارك شخصي خود را به طور كامل آماده كند و در روز تعيين شده وقت سفارت به فرد مصاحبه كننده تحويل دهد. اين مدارك شامل:

  • اصل گذرنامه با اعتبار چند ماهه

  • كارت ملي به همراه ترجمه و كپي از آن

  • شناسنامه به همراه ترجمه و كپي از آن

  • دو قطعه عكس از فرد متقاضي رواديد سوئيس مربوط به همان سال با زمينه سفيد و روشن

  • در صورتي كه قبلا به كشورهاي عضو شينگن سفر كرده، كپي از آن صفحات مهر شده داشته باشد

  • نامه اي مبني بر تمكين مالي

  • نامه گردش 6 ماه اخير حساب بانكي

  • گواهي اشتغال به تحصيل براي محصلان

  • گواهي اشتغال به كار براي كارمندان

  • پروانه ثبت شركت و كسب و كار در صورت داشتن شركت

  • ارائه بيمه نامه مسافرتي

  • ارائه سند ملكي در صورت داشتن خانه

  • ارائه بليط هواپيما براي رفت و برگشت

  • نامه رزرو هتل براي مدت زمان اقامت

[caption id="attachment_3828" align="aligncenter" width="780"]رواديد سوئيس رواديد سوئيس[/caption]

دعوتنامه اخذ رواديد

در صورتي كه مي خواهيد از طريق ويزاي شينگن به كشور سوئيس سفر كنيد، بهتر است يك دعوتنامه به همراه مدارك خود ارائه دهيد. در صورتي كه مي خواهيد به كشور سوئيس به منظور بازديد از خويشاوندان و اقوام خود برويد، بهتر است از آنها بخواهيد دعوتنامه اي براي شما بفرستند و يا اگر مي خواهيد براي امور كار و تجارت به اين كشور برويد بهتر است از همتاي تجاري خود بخواهيد تا اين دعوتنامه را براي شما ارسال كند. اين دعوتنامه بايد به زبان هاي رسمي كشور سوئيس نوشته شود و مدارك فرد دعوت كننده نيز شامل آن باشد. ارائه اين دعوتنامه در روند اخذ رواديد سوئيس كمك زيادي مي كند و باعث مي شود كه ويزاي سوئيس زودتر به فرد داده شود.

مراجعه در زمان تعيين شده به سفارت

همانطور كه گفته شد كساني كه متقاضي دريافت رواديد سوئيس مي باشند، بهتر است در تاريخ تعيين شده به سفارت سوئيس مراجعه كنند. و همچنين راس ساعت خواسته شده مراجعه نمايند و هيچ گونه تاخيري نداشته باشند. بايد تمامي مدارك مورد نياز ويزاي سوئيس را به همراه داشته باشند. در زمان انجام مصاحبه نيز بايد دقت نمايند و سوالات را شفاف پاسخ دهند. چرا كه هر گونه مغايرت در سوالات باعث رد شدن درخواست رواديد سوئيس مي شود. بعد از اينكه مصاحبه انجام شد، رسيدي مبني بر تحويل مدارك به شما داده مي شود و تاريخ مراجعه بعدي به شما در آن اعلام مي شود. در تاريخ اعلام شده به شما گفته مي شود كه آيا درخواست شما پذيرفته و يا رد شده است.

سفارت سوئيس در تهران

مسافرين براي اينكه رواديد سوئيس را انجام دهند بايد به سفارت اين كشور مراجعه كنند. سوئيس از جمله كشورهايي است كه در تهران سفارت دارد و همه روزه به جز روزهاي تعطيل شنبه و جمعه به مراجعين خدمات مي دهد. سفارت سوئيس در تهران، خيابان الهيه، خيابان شريفي منش، كوچه ياسمن، پلاك 2 قرار دارد. مسافرين مي توانند در روز تعيين شده براي تحويل مدارك و انجام مصاحبه به سفارت سوئيس مراجعه كنند.

آژانس سفري ديگرمجري مستقيم و بي واسطه وقت سفارت سوئيس، ويزاي سوئيس، تور سوئيس و تور اروپا 88851080-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.