رواديد يونان

وبسايت جامع سفر به اروپا

رواديد يونان

۶ بازديد

رواديد يونان

يونان يكي از كشورهاي تاريخي و پرطرفدار اروپايي است. يكي از مهم ترين گام ها در سفر به يونان اخذ رواديد يونان است. اين كشور نيز مانند ساير كشورها شرايط و مقررات مربوط به خود را دارد كه بايد در زمان دريافت رواديد به آنها توجه كرد. در اين مطلب با مهم ترين اطلاعات در رابطه با ويزاي يونان و شرايط اخذ آن آشنا خواهيم شد. با ما همراه باشيد.

 كشور يونان

احتمالاً درباره كشور يونان زياد شنيده باشيد. اين كشور يكي از قديمي‌ترين كشورهاي اروپايي است كه سابقه ي تاريخي طولاني مدتي دارد و به همين سبب در جهان بسيار معروف شده است. وجود جاذبه‌هاي گردشگري متنوع در اين كشور باعث شده افراد زيادي آن را مقصد خود قرار دهند. ضمناً آب و هوا در كشور يونان مديترانه‌اي بوده و طبيعت بسيار زيبايي را ايجاد كرده است. سطح اقتصادي و تحصيلي در اين كشور بسيار بالا بوده و يكي از باستاني‌ترين شهرهاي دنيا يعني آتن در مركز اين كشور قرار گرفته است. اگر قصد سفر به يونان را داريد در اولين گام خود بايد اطلاعاتي در رابطه با رواديد يونان به‌دست آوريد. در اين مطلب با برگزيده‌ترين اطلاعات درباره رواديد يونان آشنا خواهيم شد. جهت كاهش هزينه هاي سفر ميتوانيد اقدام به رزرو تور اروپا و تور يونان نماييد.

[caption id="attachment_3845" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

رواديد يونان

مسلماً براي دريافت رواديد يونان بايد با شرايط اخذ آن آشنا شويد. يونان يكي از كشورهاي باستاني است كه طرفداران زيادي دارند و همه ساله افراد زيادي درصدد سفر به اين كشور جذاب و پرهياهو هستند. به همين دليل سعي كرديم مطلب كامل و جامعي درباره دريافت ويزاي يونان در اختيار شما قرار دهيم.

[caption id="attachment_3846" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

دريافت رواديد يونان

همانطور كه مي دانيد براي ورود به هر كشوري كه اقامت آن را نداريد، اولين و مهم ترين گام، دريافت مجوز ورود به آن كشور يعني رواديد است. اگر قصد سفر به يونان را داريد و تا به حال رواديد اين كشور را دريافت نكرده ايد بايد براي دريافت آن اقدام كنيد. رواديد يونان مجوزي است كه به سبب آن به شما اجازه داده مي شود در يك مدت مشخص در اين كشور اقامت كنيد. از طرف ديگر از آنجايي كه يونان يكي از كشورهاي عضو اتحاديه شينگن است براي ورود به آن بايد ويزاي شينگن تهيه كنيد.

[caption id="attachment_3847" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

مراحل دريافت رواديد يونان

براي دريافت رواديد يونان بايد اقدامات مختلفي انجام شود. البته اين اقدامات فقط مخصوص به كشور يونان نيست و براي اكثر كشورها انجام مي شود. در اولين مرحله بايد مدارك مورد نياز براي دريافت ويزاي يونان را جمع آوري كنيد. در مرحله ي دوم براي درخواست ويزا و همچنين رزرو وقت سفارت يونان اقدام كنيد. پس از اينكه وقت مصاحبه براي شما مشخص شد در زمان تعيين شده در سفارت حضور پيدا كنيد. سپس مراحل مربوطه را انجام داده و رواديد صادر شده را دريافت كنيد. در صورتي كه مأموران سفارت مدارك شما را بررسي كردند وقتي را جهت مصاحبه حضوري براي شما تعيين مي كنند. در روز مصاحبه بايد كليه مدارك مربوط به ويزاي يونان را ارائه دهيد.

انواع رواديد يونان

در كشور يونان نيز مانند ساير كشورهاي ديگر رواديدهاي مختلفي براي سفر وجود دارد. در واقع شما در ابتداي كار بايد هدف خود را از سفر به يونان مشخص كنيد سپس متناسب با آن رواديد يونان را دريافت كنيد. كساني كه به قصد سفر و تفريح به كشور يونان سفر مي كنند، بايد ويزاي توريستي يونان را دريافت كنند. ساير رواديد يونان شامل رواديد تحصيلي، سرمايه گذاري، كاري، خريد ملك، ازدواج و غيره است. در واقع شما هدفتان را از سفر مشخص مي كنيد سپس براي اخذ رواديد يونان اقدام مي كنيد زيرا هر كدام از اين رواديدها شرايط و مراحل مربوط به خود را دارند كه بايد به صورت كامل طي شوند.

[caption id="attachment_3849" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

مدارك مورد نياز براي دريافت رواديد يونان

يكي از مهم ترين قست ها در دريافت رواديد يونان آماده كردن كامل و بي نقص مدارك مربوطه است. ما در اين قسمت مهم ترين مدارك مربوط به اخذ ويزاي يونان را در اختيار شما قرار مي دهيم.

-ارائه دو عدد عكس سه در چهار با زمينه سفيد

-ارائه اصل شناسنامه و كارت ملي

-ارائه گذرنامه اي كه حداقل 3 ماه از اعتبار آن باقي مانده باشد.

-اگر براي سفر خود دعوت نامه داريد بايد آن را در روز مراجعه به سفارت تحويل دهيد.

-ارائه سند ازواج در صورت متأهل بودن

-بليط هواپيما

-ارائه گردش مالي شش ماه آخر حساب بانكي

-ارائه مداركي دال بر رزرو هتل در كشور يونان

-بيمه مسافرتي

-مدارك مربوط به اشتغال به كار (يا فيش حقوقي) براي كارمندان و ارائه گواهي اشتغال به تحصيل براي دانشجويان و دانش آموزان

-بازنشستگان بايد گواهي بازنشستگي ارائه دهند.

-هزينه دريافت رواديد يونان

-فرم مربوط به دريافت رواديد

تمامي مدارك ذكر شده بايد در دارالترجمه ها به زبان انگليسي ترجمه شوند.

[caption id="attachment_3848" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

مدت زمان دريافت رواديد يونان

يكي ديگر از قسمت‌هاي مهم در مورد دريافت رواديد يونان، زمان دريافت اين رواديد است. كساني كه قصد سفر به يك كشور را دارند بايد اطلاعات كاملي در مورد مدت زمان دريافت ويزاي آن كشور داشته باشند. براي دريافت ويزاي يونان بايد سه ماه قبل از زمان سفرتان اقدام كنيد. زمان تعيين شده براي كساني است كه نسبت به زمان دقيق سفر خود آگاهي دارند اما اگر زمان مشخصي براي سفرتان وجود ندارد و ممكن است به صورت كاملاً اتفاقي به اين كشور سفر كنيد، بهتر است خيلي زودتر از زمان تعيين شده براي دريافت ويزا اقدام كنيد. مدت زمان لازم براي درخواست ويزا و بررسي مدارك شما تقريباً 2 هفته است. بنابراين سعي كنيد در مرحله ي اول زمان سفر خود را مشخص كنيد سپس براي دريافت رواديد يونان اقدام كنيد تا در صورت بروز هرگونه مشكلي در فرآيند دريافت ويزا زمان كافي براي برطرف كردن آن داشته باشيد.

دعوت نامه

احتمالاً در مورد تأثير دعوت نامه در دريافت رواديد كشورهاي مختلف شنيده باشيد. با استفاده از دعوت نامه مي‌توانيد فرآيندهاي مربوط به دريافت ويزا را با سرعت بيشتري انجام دهيد و در واقع امكان صدور رواديد يونان براي شما ساده‌تر خواهد شد. دعوت نامه برگه‌اي است كه از طرف دوست، خانواده يا هر كس ديگر كه در كشور يونان اقامت دارد براي شما ارسال مي‌شود. در دعوت نامه بايد مواردي در رابطه با محل اقامت شما، هزينه‌هاي موجود در مدت اقامت و غيره ذكر شوند تا مأموران سفارت يونان را قانع كنند. اما دقت كنيد كه داشتن دعوت نامه لزومي براي صدور قطعي رواديد شما نخواهد بود زيرا بايد ساير مدارك شما در اين زمينه كامل باشد. وجود هرگونه نقص در مدارك و مراحل مربوط به دريافت ويزاي يونان مي‌تواند كار شما را تا مدتي عقب بيندازد.

[caption id="attachment_3850" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

هزينه رواديد يونان

يكي از مواردي كه براي دريافت رواديد يونان بايد به آن توجه كنيد، هزينه هاي پرداختي است. هزينه مربوط به رواديد يونان بايد در روز مراجعه حضوري به سفارت پرداخت شود. اين هزينه به منظور بررسي مدارك و درخواست شما پرداخت مي شود كه متناسب با نوع ويزا و شرايط مختلف سني، مقدار آن متفاوت است. هزينه ها بر حسب يورو پرداخت مي شود. اين هزينه براي ويزاي بزرگسالان معادل 60 يورو است. اگر قصد داشته باشيد ويزاهاي مختلف اين كشور مانند ويزاي گردشگري، كاري، تحصيلي يا سرمايه گذاري و كار را دريافت كنيد، بايد اين 60 يورو را پرداخت كنيد. البته كساني كه شهروند كشورهاي اروپايي هستند، ديگر نيازي به پرداخت اين هزينه ندارند و با پرداخت 35 يورو مي توانند رواديد اين كشور را دريافت كنند. كودكاني كه سن صفر تا 12 سال دارند، براي دريافت رواديد يونان نيازي به پرداخت هزينه نخواهد داشت در صورتي كه براي ساير كشورهاي اروپايي بايد هزينه اي براي كودكان 6 الي 12 سال پرداخت شود.

[caption id="attachment_3851" align="aligncenter" width="780"]رواديد يونان رواديد يونان[/caption]

مهم ترين نكات در دريافت رواديد يونان

دقت كنيد كه براي دريافت رواديد يونان بايد كليه فرآيندهاي ذكر شده ي بالا طي شوند. هر گونه كوتاهي يا داشتن نقص، منجر به لغو ارائه ي رواديد يا عقب افتادن صدور آن مي شود. در اين قسمت نيز با مهم ترين نكات درباره ي سفارت يونان و اخذ ويزاي يونان آشنا مي شويم:

1- در روز مراجعه به سفارت يونان هر شخص بايد خودش در محل سفارت حضور پيدا كند و نمي تواند شخص ديگري را به نمايندگي از طرف خود بفرستد.

2- زودتر از وقت تعيين شده در محل سفارت حضور پيدا كنيد تا وقت كافي براي كنترل مدارك داشته باشيد. تأخير شما مي تواند منجر به عدم رضايت مأموران سفارت شود.

3- اگر به صورت خانوادگي به يونان سفر مي كنيد، كليه ي افراد خانواده حتي كودكان نيز بايد به صورت مجزا درخواست ارسال كنند. فرم هاي مربوطه نيز به صورت مجزا براي هر شخص پر مي شوند.

4- همه مدارك اعلام شده از سوي سفارت يونان را به صورت انگليسي ترجمه كنيد و آن ها را توسط وزارت امور خارجه و يا دادگستري تأييد كنيد.

5- در روز مراجعه به سفارت حتماً رسيد بليط هواپيما و هتل خود را به همراه داشته باشيد. در صورت عدم ارائه ي اين مدارك، صدور ويزاي شما با مشكل رو به رو خواهد شد.

6- هزينه مربوط به صورت نقدي پرداخت مي شود بنابراين حتماً پول نقد به همراه داشته باشيد.

آژانس سفري ديگرمجري مستقيم و بي واسطه وقت سفارت يونان، ويزاي يونان، تور يونان و تور اروپا 88851080-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.