رواديد آلمان

وبسايت جامع سفر به اروپا

رواديد آلمان

۴ بازديد

رواديد آلمان

آلمان يكي از كشورهايي است كه افراد زيادي تمايل به سفر به آن دارند. مسافرين و گردشگران براي سفر به اين كشور بايد رواديد آلمان را انجام دهند. اخذ رواديد آلمان بايد طبق قانون و در طي چند مرحله انجام شود. در صورتي كه فردي بخواهد رواديد آلمان را انجام دهد و ويزا بگيرد بايد ابتدا وقت سفارت آلمان را از سفارت اين كشور بگيرد و بعد در وقت تعيين شده و براي انجام امور بعدي مانند مصاحبه و تحويل مدارك به سفارت آلمان مراجعه كند. با ما همراه شويد تا با روند اخذ رواديد آلمان آشنا شويد.

[caption id="attachment_3883" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

كشور آلمان

آلمان يكي از كشورهاي اروپايي است كه پايتخت اين كشور برلين مي باشد. اين كشور يكي از كشورهاي پرجمعيت اروپا مي باشد. واحد پول آلمان يورو است و مردم در اين كشور با زبان آلماني صحبت مي كنند. مذهب رسمي اين كشور پروتستان و كاتوليك رومي است. آلمان در همسايگي كشورهاي دانمارك، لهستان، جمهوري چك، اتريش، سوئيس، فرانسه، لوكزامبورگ، هلند و بلژيك قرار دارد. اين كشور از جمله كشورهايي است كه داراي آب و هواي نسبتا خوبي در فصل تابستان ميباشد و در فصل زمستان هواي سردي دارد. در فصل زمستان دماي هوا گاهي اوقات به زير صفر مي رسد. اين كشور داراي جاذبه هاي گردشگري بسيار زيادي است و هر ساله مسافرين زيادي با رزرو تور اروپا از اين كشور بازديد مي كنند. مسافرين براي سفر به اين كشور بايد رواديد آلمان را داشته باشند تا در سفر خود هيچ مشكلي نداشته باشند.

رواديد آلمان

همانطور كه مي دانيد كشور آلمان از جمله كشورهاي عضو پيمان شينگن مي باشد. كشورهايي كه عضو اين پيمان هستند براي سفر به كشورهاي عضو پيمان نيازي به دريافت ويزا ندارند. اما ساير كشورها بايد براي سفر به اين كشورها ويزاي شينگن را تهيه نمايند. ويزاي شينگن اجازه اقامت 90 روزه را به مسافرين مي دهد و فرد فقط مي تواند در طي اين روزها در آنجا بماند. مسافرين و گردشگراني كه مي خواهند به آلمان سفر كنند بايد ويزاي اين كشور را داشته باشند. رواديد آلمان در سفارت اين كشور انجام مي شود و به افرادي ويزاي آلمان را مي دهد كه فقط قصد سفر به آلمان را داشته باشند. در صورتي كه تمامي مدارك مورد نياز فرد همراه او باشد مي تواند در مدت كوتاهي ويزاي آلمان را از سفارت اين كشور دريافت كند.

[caption id="attachment_3884" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

فرم درخواست رواديد آلمان

اولين مرحله براي سفر به آلمان و انجام پروسه رواديد آلمان، دريافت فرم مخصوص رواديد رواديد آلمان است. در صورتي كه مي خواهيد ويزاي آلمان را بگيريد، ابتدا بايد اين فرم را از طريق آژانس هاي مسافرتي معتبر دريافت كرده و تكميل نماييد. بعد از دريافت فرم تمامي اطلاعات خود را به صورت كامل و بدون هيچ كم و كاستي به آژانس مربوطه اعلام نماييد. هر فردي كه متقاضي دريافت رواديد آلمان است بايد فرم مربوطه را دريافت كند. در روز مصاحبه اين فرم به همراه يك كپي و مدارك فرد متقاضي به سفارت آلمان تحويل داده شود.

[caption id="attachment_3885" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

تعيين وقت سفارت آلمان

در مرحله بعدي فرد متقاضي بايد وقت سفارت آلمان را جهت اخذ ويزا رزرو نمايد. بايد در فرم تكميل اطلاعات، تمامي اطلاعات خود را به آژانس هاي مسافرتي مربوطه اعلام نماييد و اين اطلاعات بايد به صورت آلماني و يا انگليسي باشد. بعد از اينكه اطلاعات وارد فرم شد يك ايميل براي شما در طي چند دقيقه ارسال مي شود كه اطلاعات شما ثبت شده است. البته ايميل دوم مبني بر تعيين وقت سفارت آلمان بعد از دو هفته براي شما ارسال مي شود. از آنجايي كه درخواست هاي زيادي براي اخذ رواديد آلمان به اين سفارت داده مي شود. اين سفارت بسيار شلوغ است و گاهي ممكن است براي چند ماه بعد به شما نوبت داده شود.

[caption id="attachment_3886" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

وقت سفارت آلمان جهت اخذ رواديد آلمان

هر فردي كه درخواست رواديد آلمان را دارد، بايد از طريق آژانس هاي مسافرتي معتبر اقدام به رزرو وقت سفارت آلمان نماييد. مراجعه حضوري هر فرد براي گرفتن اثر انگشت از او مي باشد. به همين دليل در زمان انجام مصاحبه و در روز تعيين شده فرد متقاضي بايد تمامي مدارك مورد نياز رواديد آلمان را به همراه داشته باشد. فرد درخواست كننده رواديد آلمان بايد در همان روز و در راس ساعت تعيين شده مراجعه كند، چرا كه در صورت عدم حضور در آن ساعت درخواست او رد مي شود و قابل تمديد نيست. فرد مصاحبه شونده بايد در كلام خود صداقت داشته باشد و به تمامي سوالات به طور كامل پاسخ دهد.

[caption id="attachment_3600" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

انواع رواديد آلمان

كشور آلمان از جمله كشورهايي است كه افراد زيادي به آن سفر مي كنند و يا اينكه قصد مهاجرت دارند. بخشي از رواديد آلمان را بر اساس زمان مي توان تعيين كرد. به عنوان مثال مي توان ويزاهاي ترانزيتي، كوتاه مدت و بلند مدت را در اين گروه نام برد. اما بعضي ديگر از ويزاها مربوط به هدف سفر هستند و مي توان آنها را در گروه ويزاهاي تحصيلي، گردشگري، تجاري، كار، مهاجرت، زندگي و .. نام برد. براي دريافت هر كدام از اين ويزاها فرد بايد شرايط خاصي داشته باشد و مراحل مختلفي را طي كند.

زمان درخواست رواديد آلمان

در صورتي كه بخواهيد به آلمان سفر كنيد و مدت زماني براي تفريح و گردش در اين كشور بگذرانيد، بايد زماني براي انجام كارهاي رواديد آلمان قرار دهيد. منظور اين است كه پروسه اخذ رواديد آلمان كمي زمانبر است و براي اينكه بتوانيد در زماني كه برنامه ريزي كرده ايد به اين كشور برويد بهتر است از قبل اقدام كنيد. مسافرين متقاضي اخذ رواديد آلمان بهتر است از سه ماه قبل اقدام كنند و وقت سفارت آلمان را رزرو نيد. در طي اين مدت سه ماه، متقاضي مي تواند فرم درخواست ويزاي آلمان را بگيرد و وقت سفارت را دريافت كند، براي مصاحبه به سفارت برود و بعد منتظر جواب سفارت مبني بر پذيرش و يا عدم پذيرش درخواست رواديد آلمان شود. بعد از انجام مصاحبه چيزي حدود 3 هفته طول مي كشد تا سفارت جواب درخواست ويزاي شما را بدهد.

[caption id="attachment_3887" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

مدارك مورد نياز رواديد آلمان

در روز مصاحبه فرد متقاضي رواديد آلمان بايد مداركي را به همراه خود ببرد تا به فرد مصاحبه كننده تحويل دهد. تمامي اين مدارك بايد كامل باشد چرا كه در صورت كمبود مدارك، درخواست رواديد آلمان رد خواهد شد و به او ويزا داده نمي شود. اين مدارك شامل:

  • شناسنامه فرد متقاضي به همراه كپي و ترجمه

  • كارت ملي به همراه كپي و ترجمه

  • ارائه پاسپورتي كه داراي اعتباري 6 ماه باشد

  • داشتن كپي از صفحاتي كه ويزاي شينگن دارند

  • 3 قطعه عكس از فرد مربوط به همان سال با پشت زمينه سفيد و روشن

  • فرم تكميل شده درخواست ويزاي آلمان

  • پرينت گردش مالي 6 ماهه اخير

  • ارائه گواهي اشتغال به كار

  • ارائه گواهي اشتغال به تحصيل در صورت محصل بودن

  • ارائه گواهي بازنشستگي در صورت بازنشسته شدن

  • ارائه سند ملكي مبني بر تمكين مالي

  • بليط پرواز رفت و برگشت

  • برگه رزرو هتل به مدت زمان اقامت در اين كشور

  • ارائه برگه دعوتنامه

  • بيمه نامه مسافرتي

[caption id="attachment_3888" align="aligncenter" width="780"]رواديد آلمان رواديد آلمان[/caption]

ارائه دعوتنامه

اگر در گرفتن ويزاي خود عجله داريد و مي خواهيد در مدت زمان كوتاهي رواديد آلمان را دريافت كنيد، بهتر است يك دعوتنامه به همراه داشته باشيد. افرادي كه متقاضي رواديد آلمان هستند با در دست داشتن دعوتنامه مي توانند روند دريافت را تسريع بخشند. اين دعوتنامه را مي توانيد از دوستان و خويشاونداني كه در آلمان زندگي مي كنند دريافت كنيد. دعوتنامه آلمان را بايد به همراه ساير مدارك خود به سفارت آلمان ارائه دهيد تا در روند اخذ ويزاي آلمان شما تاثير داشته باشد.

سفارت آلمان در تهران

همانطور كه گفته شد براي اينكه بتوانيد ويزاي آلمان را دريافت كنيد بايد وقت سفارت آن را براي انجام مصاحبه رزرو نماييد. سفارت آلمان واقع در تهران مي باشد. اين سفارت در خيابان فردوسي قرار دارد و در تمام روزهاي هفته بجز شنبه و جمعه باز است. افرادي كه وقت سفارت آلمان را دريافت مي كنند، در روز تعيين شده مي توانند به سفارت مراجعه كنند و روند دريافت ويزاي خود را به طور كامل انجام دهند.

چند نكته در زمان مراجعه به سفارت آلمان

اگر مي خواهيد تاثير مثبتي در مصاحبه خود داشته باشيد بايد در لباس پوشيدن خود دقت كنيد و لباس هاي مرتب و تميز بپوشيد. بهتر است لباس هاي رسمي داشته باشيد. تمامي مدارك مورد نياز انجام ويزاي آلمان را به طور كامل به همراه داشته باشيد و بهتر است هيچ كم و كاستي در آنها وجود نداشته باشد. از به همراه داشتن وسايل تيز مانند چاقو و سلاح هاي سرد جدا خودداري كنيد. در هنگام جواب دادن به سوالات مصاحبه كننده جواب هاي كاملا شفاف و واضح بدهيد. لازم به دادن توضيحات اضافه نيست. در صورتي كه قبلا رواديد آلمان را دريافت كرده باشيد و اثر انگشت شما ثبت شده باشد، هيچ نيازي به حضور شما براي انجام مصاحبه نيست و مي توانيد وكيل خود را براي انجام كارهاي مصاحبه به سفارت بفرستيد.

آژانس سفري ديگرمجري مستقيم و بي واسطه وقت سفارت آلمان، ويزاي آلمان، تور آلمان و تور اروپا 88851080-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.